Pomiń menu

Escape the social exclusion

Innowatorzy:

Stowarzyszenie Projektów Międzynarodowych „Logos”

Typ innowacji:

produkt

Odbiorcy innowacji:
  • migranci i uchodźcy
  • nauczyciele i edukatorzy
  • uczniowi, studenci

Opis innowacji

Według portalu prawo.pl w roku szkolnym 2018/2019 w Polsce uczyło się ponad 44 000 cudzoziemców, a uczniów o odmiennym pochodzeniu z roku na rok jest coraz więcej ze względu na powszechne migracje. W szkołach nadal można spotkać się z postawami dyskryminacyjnymi wśród nauczycieli i młodzieży. Ze względu na brak odpowiedniej edukacji antydyskryminacyjnej i międzykulturowej w szkołach, uczniowie i uczennice o odmiennym pochodzeniu etnicznym mają duże trudności z adaptacją, a ich polscy rówieśnicy przez lęk wynikający z braku dialogu tylko pogłębiają swoje stereotypy, próbując bronić się przed tym, co nieznane.

Innowacja „Escape the social exclusion” zakłada wykorzystanie gry jako narzędzia edukacyjnego, które nie tylko zwiększy wiedzę na temat migracji i sytuacji osób wykluczanych ze względu na pochodzenie, lecz także wzmocni w uczniach/studentach ważne umiejętności, takie jak rozwiązywanie problemów, współpraca i komunikacja.

Gra przybierze formę pudełka (Escape Box), w którym znajdą się różne łamigłówki, puzzle, układanki i zagadki. By otworzyć takie pudełko, trzeba będzie rozwiązać wszystkie zadania. W czasie gry uczestnicy prześledzą historię osoby o innym pochodzeniu zmagającej się w codziennym życiu z różnymi wyzwaniami.

Pudełku będą towarzyszyć scenariusze i materiały on-line (instrukcje w postaci filmików oraz materiały do pobrania dostępne na stronie internetowej innowacji).